Monday, November 8, 2010

Permulaan...

Salam..

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W

Emm, rasenye da hampir enam bulan saye x mengepostkan sesuatu ke blog. Bukan ape, banyak je perkare yg mahu dikongsikan tapi rase tidak ad kekuatan untuk menaip lantaran saye bukanlah budak sastera yg boleh menyusun perkataan yg indah dan boleh difahami..(ceh) Lebih2 lagi, perkare yg mahu dikongsikan ini, susah gak untuk difikirkan dan sukar juga untuk diterjemahkan dalam tulisan. Ad jugak org bg cdngn... ‘Knape x copy and paste je?’.. hmm untuk blog, saye lebih selesa mengeluarkan idea n pendapat sendiri..Artikel yg nk dicopy paste boleh sje dishare di FB...

Saya sebenarnye amat tertarik dan terasa dengan perkongsian seorg sahabat. Die berkata kla da ad blog nie jadikannye sebagai satu tanggungjawab.. bukan ikut trend semase.. Tyme ramai nak buat blog, kite pun ikut buat. Tyme ramai nak berFacebook, kite pun ikut berFacebook. Dan satu lagi kata2 yg amat menyentuh perasaan saya, yg mana kata2 ini dituturkan oleh seorg RoCKer terkenal Malaysia Amy Seacrh.. “Akhirnye saye sedar yg suara yg saya ada ini adalah untuk tanggungjawab kepada org lain.” So, fikir2 kan, ape yg kite ad ini just nk ikut trend semasa atau atas penuhi tanggungjawab yg perlu dilaksanakan kepada org lain. Apekah yg dimaksudkan dengan tanggungjawab tu???...

Jadi, selepas ni, InsyaAllah saya mungkin akan meletakkan fokus mengenai ape yg saya akan postkan dalam blog saya. Bukan ape, supaya pembaca dapat tangkap la ape yg saye cube sampaikan. Kalau x dapat tangkap anda dipersilakan untuk memberi komen dan kritikan. Sila tunggu post yg seterusnye.

Moge Allah terus beri kepada kami kekuatan untuk sebarkan agamaMu.

Wallahua’alam..

No comments:

Post a Comment